Vážení priatelia,

dovoľte mi informovať Vás o téme, na ktorú môžeme mať rozdielny názor alebo Vás nemusí zaujímať, ale ktorá Vás s najväčšou pravdepodobnosťou bude dlhodobo dopravne obmedzovať.

Je ňou výstavba Auparku na Nám. osloboditeľov. Asi ide do tuhého, po dvojročnom tichu za plotom pracujú prvé stavebné mechanizmy:
galéria

A tu sú vyjadrenia najpovolanejšieho, autora dopravného projektu Ing. Titla k postupnosti prác tak, ako ich napísal 12. 12. 2009 do internetovej diskusie:

Ako prvé sa idú rozoberať existujúce parkoviská, fontána a prekladať inžinierske siete, nasleduje základová jama podzemných parkovísk s napájacími rampami a polprofil novej komunikácie - zatiaľ v smere Štúrova - Palackého, aby sa mohla odkloniť doprava.

A v najbližších dňoch, možno ešte do konca tohto roku sa uzavrie komunikácia v smere od Palackého na NO ku Bottovej, bude sa tu jazdiť len jednosmerne od Štúrovej.

Pre MHD sa chystá obchádzka PFB - Roosveltova - Puškinova - NO, vrátane zmeny prednosti v jazde, pre IAD začína temer dvoročná obchádzka centra v smere PFB - Štefánikova - Hviezdoslavova - Moyzesova - Štúrova.

V križovatke Palackého - Jantárová sa v smere od Palackého doprava do PFB rozšíri komunikácia tak, aby sa dalo odbočovať v dvoch jazdných pruhoch. A ľavé odbočenie PFB - Roosveltova pri plavárni bude vyhradené iba pre MHD, ostatná doprava bude musieť ísť rovno na Štefánikovu.

A tá uzávierka okolo fontány konkrétne:
nákres

Z dielne Ing. Titla Vám ponúkam ešte núdzové dopravné riešenie, na ktoré sa vzťahuje stavebné povolenie. Dokazuje neschopnosť investora vysporiadať vlastníctvo k zostávajúcej malej časti pozemku.
nákres

Na ulici Štúrova – Palackého si všimnite jej nápadné zúženie do polovičného profilu a polovičný počet vjazdov a výjazdov (1 + 1) do obrovského podzemného parkoviska oproti plánu (2 + 2). Uvažujte, prečo asi tento projekt autor odstránil z verejnej prezentácie na internete.

Obchádzky najviac postihnú obyvateľov MČ Juh a Staré mesto (zahustenie dopravy) a všetkých „tranzitných“ cestujúcich cez Nám. osloboditeľov (pár kilometrov naviac v chaose v dopravných zápchach). „Manažéri“ mesta nepresadili podzemné riešenie a naviac hrozí, že núdzové riešenie ulice Štúrova-Palackého zostane nadlho trvalým. Výstavba Auparku teda dopravu nerieši, iba ju presúva inde a odkladá na neurčito. Roky budeme vyzývaní k trpezlivosti nie preto, aby sme získali kvalitnejšiu dopravu, ale aby Námestie nahradil nový obchod. Je na nás, či je práve tu tolerancia najlepším občianskym postojom.

Je na nás, či je práve tu tolerancia najlepším občianskym postojom.

S pozdravom:
Ing. Karol LABAŠ