Na rokovaní som rozdal -nielen poslancom MZ - celkom 30 kópií.
S pozdravom J.K.

Vážené Mestské zastupiteľstvo v Košiciach, naši mestskí poslanci!

Ako občan s trvalým pobytom v Košiciach a pozorovateľ cez miestnu dennú tlač som získanými informáciami dospel k záverom, z ktorých vyplynuli nasledujúce poznámky a otázky, na ktoré je potrebné vedieť odpovede skôr, než sa rozhodne. Zamyslite sa prosím a formulujte odpovede na nasledovné otázky:

Poznámka I: Vlastníctvo a vzťah k pozemkom HBReavis deklaruje po svojom. Zlikviduje parkovisko. Neponúka dočasnú náhradu. Dopravnú stavbu zlikviduje bez povolenia na odstránenie stavby. Robí čo chce, bude to tak aj do budúcna….
1.Otázka: Ako je zabezpečené, že po ukončení výstavby v podzemných parkoviskách HB Reavis nezriadi iné prevádzky, alebo alebo sklady na úkor parkovania?
2. Otázka: Dokedy budú novovystavané podzemné parkoviská verejne prístupné?

Poznámka II: Cena za zvyšné pozemky 100 000,-Sk/m2 vôbec nie je aprílový žart.
Skúste počítať:
Mesto predalo: 10 000 m2 po 3 200,- Sk/m2 = 32 000 000,-Sk
Odpredá: 2 100 m2 po 100 000,-Sk/m2 = 210 000 000,-Sk
Spolu: 12 100 m2 celkom: 242 000 000,-Sk,
z toho vyplýva cena: 20 000,-Sk/m2, slovom:dvadsaťtisíc slovenských korún za meter štvorcový, čo je veľmi výhodná cena v danej lokalite.
3. Otázka: Je opodstatnená cena 100 000.-Sk/m2 za zvyšných 2 100 m2 pozemku?
4. Otázka: Za najlukratívnejší pozemok v Košiciach je vysoká cena 20 000,- Sk/m2?
Poznámka III: Investor priľúbil, že projektové riešenie zabezpečí cez renomovanú projekčnú kanceláriu. Citujem z dennej tlače: „Dlžka tunela bude len 80 metrov, pôjde o čiastočné, nie plnohodnotné mimoúrovňové riešenie“ vyjadril sa odborník na dopravu - Ing.Titl.
5. Otázka: Ktorý renomovaný projekčný ateliér riešil dopravnú situáciu na Nám.Osloboditeľov? Poznajú vôbec dopravné problémy mesta Košice?
6. Otázka: Prečo nie je navrhované a posudzované aj plnohodnotné mimoúrovňové riešenie?
7. Otázka: Posúdil niekto kvalitu dopravného riešenia, ak áno, prečo nie je zverejnená?

Poznámka IV: Vybudovanie úrovňového riešenia cestnej dopravy na Nám.Osloboditeľov a realizácia okolitej zástavby jednoznačne zamedzia „výhľadového riešenia“ - zapustenie cestnej dopravy pod terén.
8. Otázka: Má niekto predstavu ako sa budú riešiť obchádzkové dopravné trasy počas budúcej výstavby zapustenej cestnej komunikácie?

Poznámka V: Civilizovaný svet oddeľuje peších od ostatnej dopravy, križovatky rieši mimoúrovňovo a obmedzuje inštalovanie cestnej svetelnej signalizácie, veľmi náročnej na prevázdku a údržbu.
9.Otázka: Vyčíslil niekto koľko mesto ročne zaplatí (prevádzka a úržba) za novoinštalované svetelné signalizácie vyvolané prestavbou Nám .Osloboditeľov?
10.Otázka: Prečo križovatka na Palackého-Jantárová-Nám. Osloboditeľov nie je riešená ako kruhový objazd bez CSS?
Ak ste aspoň 1x odpovedali neviem, alebo nie, prosím o riešení Nám.Osloboditeľov

NEHLASUJTE.

AUPARK má svoje miesto na Nám.Osloboditeľov, ale riešme problém námestia komplexne s nadhľadom a perspektívou do budúcna. Nechajte navrhované riešenie dopracovať.

Ďakujem
Klink Jozef
Kontakt :0903 63 77 08